Saturday, May 14, 2022

CARLSEN KARJAKINI MÄNGUKEELUST

Carlseni arvates pole Karjakinil Ukraina sõja küsimuses õigus, ent sellest hoolimata polnud õige ka FIDE otsus keelata Karjakinil võistlustel osalemine sel põhjusel, et Karjakin väljendas oma vaateid Ukraina sõja kohta. 

Tarjei Svensen 
Chess24, 5 April 2022 

Filosoofina ma tugevalt toetan Carlseni hoiakut. 

Carlseni hoiak on sarnane filosoof Voltaire'i hoiakule. Sõnavabadus tuleb jätta ka neile, kelle arvamus meile ei meeldi.


Huvitav on aga märkida, et maleplatvorm Lichess on blokeerinud minu blogipostitused, mulle sellest teatamata. Kui üritasin oma postitust edasi jagada, siis tekkis tehniline tõrge ja tuli teade, et seda lehekülge ei eksisteeri. Ühe korra sain Lichessis hoiatuse, et kui ma peaksin postituste reegleid rikkuma, siis võidakse minu konto sulgeda — ent ilma selgitusteta, mida täpsemalt silmas peeti ja miks säärane hoiatus. Tüliõunaks said nähtavasti aga just minu need paar postitust, mis väljendasid seda sama seisukohta, mida ka maailmameister Carlsen on väljendanud. See tähendab aga seda, et kui Carlsen teeks endale Lichessis anonüümse konto ja väljendaks seal oma praegust vaadet, siis võidakse tema konto "reeglite rikkumise" eest sulgeda.

No comments:

Post a Comment