Saturday, October 30, 2021

RED HOT PAWN: 20 VÕITU 20-st PARTIIST

Katsetan kirimale keskkonda Red Hot Pawn




Reitingu saamiseks ja kinnitamiseks tuleb lõpetada 20 partiid. Need, kellel veel kinnitatud reitingut ei ole, ei saa esitada reitingu piirangutega väljakutseid. Need, kellel on juba hea reiting, seavad aga piiranguid nii, et madala reitinguga mängijatega mitte mängida. Selle tagajärjel tuleb esimesed 20 partiid mängida madala reitinguga mängijate vastu. 

Tundub aga nii, et kinnitatud reitingu saamise hetkeks ei saagi see reiting olla 1800 või kõrgem. Nimelt märkasin, et enda reitingust märgatavalt madalama reitinguga vastasega mängides minu reiting langes isegi siis, kui ma võitsin. 

Juuresolevalt ekraanitõmmiselt on näha, et kuigi võitsin 20 partiid järjest, minu alguses kiiresti kasvanud reiting edaspidi langes. Kahjuks nii mõnedki vastased hakkasid eriti aeglaselt mängima pärast seda, kui nad olid juba lootusetusse kaotusseisu sattunud. 




Platvormi Red Hot Pawn reeglid meeldivad mulle sellepoolest, et need on üsna täpsed. Kirimale partiide kohta on selgesti öeldud, et: 

- Partiide andmebaase ja maleõpikuid tohib kasutada.
- Malemasinaid (Chess Engines) ei tohi kasutada. 
- Lõppmängude andmebaase (Endgames Tablebases) ei tohi kasutada. 

Loomulikult tõstatub aga küsimus, kuidas nad lubamatute meetodite kasutamist kindlaks teevad. Kuna kõrgeima reitinguga mängijal sellel platvormil on reiting alla 2500, siis ilmselt seal mängijad sohki ei tee või siis võetakse sohitegijad vahele. 

Aga kuidas saab seda kindlaks teha, kui kirimale partiis on neid reegleid rikutud? Näiteks mina võitsin nüüd madalama järgu maletajatele sisuliselt simultaani andes 20 partiid järjest. Kas nüüd järgneb süüdistus nagu juhtus Chesscom-is, et ma olen sohki teinud? 

Ja kuidas saaksid nad kindlaks teha, et lõppmängude andmebaase on kasutatud? Mõned maleprogrammid võimaldavad neid andmebaase osaliselt omaenda arvutisse laadida. Kuidas saaks seda kindlaks teha, et mängija avas oma arvutis sellise andmebaasi? 

Seejuures põhjendus, et miks ei tohi lõppmängude andmebaase kasutada, oli väga naiivne. Nimelt teatati, et tohib kasutada juba kirja pandud või juba salvestatud materjale, ent mitte arvutamist vajavaid asju. — Nad vist ei teagi seda, et lõppmängude andmebaasid juba ON välja arvutatud. Näiteks Lomonossovi andmebaasid koosnevad juba välja arvutatud lõppmängudest, mille suuri faile hoitakse Moskva ülikooli ühes serveris. Arvuti töö nende andmebaaside kasutamisel seisneb mitte maleseisu variantide arvutamises, vaid andmebaasi sirvimises, et juba välja arvutatud seisu sealt üles leida.



No comments:

Post a Comment