Millegipärast tuli mulle mõte, et kuidas saaks malemängu aeglustada. Ja siis selline idee.
Vanad reeglid vangerduse kohta:
1) Kui kuningas on korra käinud, siis enam vangerdada ei saa.2) Kui vanker on korra käinud, siis selle vankriga enam vangerdada ei saa.
Nüüd võiks üritada midagi ka lipu kohta arvata:
3A) Kui lipp on korra käinud, siis enam kuningaga käia või vangerdada ei saa.
See vähendaks kindlasti himu karjapoissi
1. e4 e5 2. Qh5
mängida, sest Valge ise ei saaks nüüd enam vangerdada.
Aga oh häda! Kui kuningaga enam käia ei saa, siis tuleb kuningale matt panna alati algväljal - väljal e1 valgetele ja väljal e8 mustadele. Lisaks sellele saaks siis panna ratsuga mati ka paljale kuningale, sest eest ära minna kuningas ei saa, kuna kuningaga ei tohi enam käia.
Seepärast tuleb reeglit 3A) lõdvendada nii:
3B) Kui lipp on korra käinud, siis see, kes lipuga käis, enam vangerdada ei saa.
Näiteks Hispaania avangus peetakse pärast
1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bb5 a6 4. Ba4 Nf6
käiku 5. 0-0 veidi tugevamaks kui käiku 5. Qe2.
Uute reeglite järgi oleks 5. Qe2 aga viga, sest Valge kaotaks sellega vangerdamisõiguse.
Uue reegli tagajärjel püüaksid kõik kõigepealt ära vangerdada ja alles siis lipuga käia.
Veelgi nõrgem oleks reegel
3C) Kui lipp on korra käinud, siis see, kes lipuga käis, enam liputiivale vangerdada ei saa.
Paraku järeldub isegi sellest nõrgemast reeglist see, et liputiivale polegi üldse võimalik vangerdada - pikk vangerdus on alati võimatu.
Nii ma jõudsingi ideele tuua sisse - lisaks VANGERDAMISELE - uus käik nimega LIPUTAMINE.
Kui Valge liputab, siis ta vahetab oma lipu ja kuninga algasukohad, nii et tema kuningas on nüüd väljal d1 ja tema lipp välja e1.
Võib-olla on seda käiku mõnes seisus vaja.
Uus reegel oleks nüüd selline:
3D) See, kes lipu välja käis, enam liputada ei saa.
No comments:
Post a Comment